I huvudet på Cicci

Följande inlägg är händelser taget direkt ur Cicci's liv.

25 juni 2008

Jobb på LSG!

Har nu jobbat två hektiska dagar på Sturup. Än så länge har det varit roligt men jobbigt så klart!

Uppe halv fem på morgonkvisten och snabbt göra mig i ordning, trycka i mig en halv lingongrova med "fis-ost" på och ett glas O'boy att dricka till det! (MUMS) 
Trodde att det skulle vara lite bilar på vägarna så tidigt på morgonen, men ack så fel jag hade! Kommit dit lite innan sex och satt igång att jobba strax därefter! Fullt ös hela dagen! Det enda jag reagerar på är att tack vare att de inte har någon arbetsledare i produktionen så får vi jobba över varje dag i stort sett. Men där finns en tjej som ibland agerar arbetsledare numera, så det har ju minskat från 4 timmars övertid till 1. Men man har ju märkt att vissa människor inte överanstränger sig för att vi ska få sluta i tid precis. Sen fanns det inga rena kläder när jag kom i måndags så jag fick sno en kockrock av någon som inte var där och gå i mina egna byxor. Tydligen skulle det fyllas på med tvätt idag, typiskt eftersom jag inte jobbar varken idag eller i morgon! På fredag jobbar jag från 8:00-18:30 fast jag räknar med att vara hemma vid 20:00...


Dagens ordspråk
"Så länge min chef låtsas att jag har hög lön, så låtsas jag att jag har mycket att göra"

Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar