I huvudet på Cicci

Följande inlägg är händelser taget direkt ur Cicci's liv.

27 oktober 2008

GAAAAARRRHH, jag blir tosig

Tvätt tvätt och åter tvätt... Dränk soffan med alsolsprit så mår du bra, eller rättare sagt så mår soffan bra!  ;-P

Ungefär så ser denna dagen ut...

Det tråkiga var att den där plastade frottén höll nog inte tätt, soffan luktade lite ändå! Så jag skickade Älsklingen till apoteket för att shoppa!

Martin kom fram till kassan på apoteket med tre flaskor alsolsprit, varpå tanten i kassan frågade lite oroligt vad han skulle med tre flaskor till. Jo så här ligger det till, våran katt har kissat i soffan och jag läste i ett forum på passagen eller nått att man kunde dränka tillexempel dynan med alsolsprit så avdunstade kattkisset/osen med spriten. Och sist jag testade det så funkade det bättre än något annat. Men när Martin då förklarade det för tanten så sa hon DET HAR JAG ALDRIG HÖRT FÖRR, men det kanske funkar. Ja så hem och sup ner soffan så blir allt bra igen!

(det hade ju ändå blivit billigare att köpa sprit på systemet för att supa sig full, vad tänker kärringen med??)

Jaja, jag ville hinna ner till centrum för att köpa lite "dust-it" och titta på en lampskärm på Åhléns...men det får vi se om vi hinner! Ska ju ändå tvätta snart igen (har en soffklädsel till att tvätta) så det gör ju inget om jag inte hinner sista rundan...

Annars. Jo vi försökte få ut Smulan idag hon gick så långt som till grinden sen sprang hon in igen och så fick hon besök av sin "black beauty" till pojkvän men hon skällde bara ut honom och sputta o fräste...nä han var nog för framfusig!

Nu ska jag ner till tvätten igen, ciao!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar