I huvudet på Cicci

Följande inlägg är händelser taget direkt ur Cicci's liv.

29 mars 2009

Cicci och plast går inte ihop!

Förra veckan när jag lagade mat så skulle jag starta den lilla plattan längst in till höger på spisen. Det är bara det att DEN lilla plattan placerad längst ut till höger... och jag startade ju den rätta storleken på plattan men tyvärr hade jag ställt salt och pepparburkarna där och när jag upptäckte det så hade en fjärdedel av saltburkens botten fastnat på plattan och saltet bara forsade ut. Vitpeppar burken klarade sig dock men blev lite halt...och jävligt trådig!!

Sen idag när jag skulle lägga på färsen på stekjärnet (hade varit fryst i fryspåse) så råkar plastpåsen nudda vid järnet, varpå jag tyckte först bara att den blev lite kladdig av stekfettet, men nä jag lyckades så klart smälta den också! 
Tredje gången gillt när jag skulle förgrädda pajskalet så lade jag ugnsfolie över kanterna. Pajformen står då på ett galler och där emellan så har det hamnat en sån där plastklämma man försluter påsar med och självklart råkade denna klämma fastna när jag knycklade åt foliet. Så när jag skulle ta ut formen och ta av foliet så såg jag någon konstig tråd, trodde först det var ett hårstrå men sn kopplade jag när jag hittade gröna klumpar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar