I huvudet på Cicci

Följande inlägg är händelser taget direkt ur Cicci's liv.

27 april 2009

Ansiktet...

I lördags fick jag ett ryck, svärmor har dillat något om att havre skall öppna upp porerna och göra det enkelt att kjlämme ut maskarna. Så jag googlade snabbt och hittade något recept på ansiktsmask med bland annat havregryn.
Så jag kleggade ihop lite krossade havregryn, pressad citron, honung och olivolja. Ska säga att det inte var helt lätt att kladda på, men med liiiite vatten i blev det liiiite lättare. Sen satt jag med det i ca 10 min och jag kan säga till till min förvångin så tycker jag att huden länns väldigt len och fin! Citronen hade lite peelingeffekt (tydlingen) får bort pormaskar, plus att den bleker lite, havre suger upp fett och smuts från huden och naturligt återfettar och balanserar, honung återfuktar och lugnar huden. Oljan tog jag bara i för att jag vet att det är bra (sen hittade jag ett annat recept, liknande, som där var olivolja i.

Men som sagt det känns faktiskt bra! Och jag tyckte att porerna förminskades litegrenn! Men jag kan varna er att det såg ut som om man hade haft matkrig med gröt... ;-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar