I huvudet på Cicci

Följande inlägg är händelser taget direkt ur Cicci's liv.

23 maj 2009

morgonpigg!

Vaknade kl 7:00 av mig själv en lördag!! Det måste vara något fel...


Senaste uppdateringen:
Full rulle hela tiden, tycker man har aldrig någon tid över. Idag är det 75 års kalas, min kära mormor börjar bli gammal. Hon skrämde oss rejält när morfar ringde och meddelade oss i tisdags att mormor hade åkt med ambulansen till sjukhuset. Hon hade känt ett tryck över bröstet, de konstaterade ganska snabbt att det inte var en hjärtinfarkt i alla fall. Men så misstänkte de kärlkramp, hon fick medicin (nitroglycerin = sprängmedel) mot det sen tyckte hon att det släppte. Trotts proverna så visade det sig att det inte var kärlkramp, konstigt... , så de hittade inget och hon skickades hem. Tur eller otur?!?! Man blir så SATANS förbannad på sjukvården, de tar aldrig sitt arbete på allvar. Vad har liksom hänt, tror man att man bara pluggar till sig en titel, kan leva phett på lönen men slipper jobba!?!? En bra läkare driver frågorna framåt, de ska inte acceptera resultatet förrän de fått ett svar. Nä usch och fy!

I alla fall så ska vi till skryllegården idag och äta middag. Sen blir det tårta hemma hos mormor och morfar. Vi tänkte vi skulle hinna in om Malmö innan kalaset, man kommer ju knappt dit längre! Om det blir lite bättre väder tar vi nog pollen på en tur, den har stått still i garaget i 3 veckor nu. Inte bra för batteriet!

Vi var i Ullared i torsdags, på Kristi Flygare, shoppade loss för 3000:-, fick ont i fötterna, blev jävligt trötta, MEN det var värt det alltihop. Hittade två söta plagg till Melissa. Kan ju inte köpa för mycket för Syrran handlar ju en del själv och då skulle hon bara inte hinna använda allt och det hade varit synd! Martin handlade massa kläder, bl.a. två finskjortor i egyptian cotton för bara 169:- styck, de går fan på 399:- på dressmann. Jag hittade tyvärr inte så mkt kläder, men lite annat smått och gott!

Fick min första hela lön igår!! Fan vad jag känner mig rik. Bara tanken på att jag garanterat kommer få lika mkt var månad i sex månader är ju helt sinnes!! Fick nästan tre gånger min fjuttiga A-kassa!! Wiiie! Nu har jag lov att känna mig levande igen!

1 kommentar:

  1. härligt med löningen... najs najs. hade ni mysigt på jakten igår? tills vi kom o störde er ;-) hoppas allt är bra annars!!! kram

    SvaraRadera