I huvudet på Cicci

Följande inlägg är händelser taget direkt ur Cicci's liv.

12 juli 2009

Update!

1. Martin och jag började bolla lite tennis för två veckor sedan och ungefär förra helgen så när vi spelade så sköt Martin ut bollen varpå jag sprang efter och det gjorde en lite kär kise också. Sen fick vi sällskap av den ett antal rundor på planen. Det såg så kul ut när den satt och följde bollen från sida till sida!

2. Snart har jag haft mina linser i två veckor, den ena vill inte lägga sig riktigt rätt (med tyngden neråt) så det blir lite suddig på vänster öga! Men annars känns det ok, skönt att slippa glojärnen ibland!! Lite "grus"-känsla i ögonen men det är värst när man är trött! Ska till optikern den 1 Aug igen och få en annan inställning på den vänstra linsen, så får vi hoppas att det blir bra då!


3. Såg en sån sjukt bra berörande film "Seven pounds" med Will Smith. Satt och bölade i halva filmen. Det roliga var det att Mysan (vår svarta katt) hade rymt och varit borta i lite mer än 3 dygn, vi hade dörren öppen den kvällen vi såg filmen och mitt i allt bölande så kommer Mysan in genom dörren och börjar jama sådär gulligt. Och då började jag böla ännu mer, var tvungen att gå ut och pussa och krama henne lite sen fick jag springa in till filmen igen för att inte missa mer... usch, som det kan bli!


4. Har förresten lyckats lägga in en icon i adressfältet för min bloggadress! (som ni kanske ser den gröna damen!!)


5. Förra fredagen var det begravning för Tuffe! Kan inte fatta det ännu, känns verkligen ensamt på jobbet nu! Han blev begravd en bit in bakom min svärfars grav. Lustigt, tänkte att det var bra för då kan man skänka honom en tanke när man går förbi svärfars grav. Allting var jättefint i kyrkan och han fick så mkt blommor. Gick förbi graven i går och synd att se alla blommor som börjat ruttna och att ingen ta bort det. Satte i alla fall en ros till honom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar