I huvudet på Cicci

Följande inlägg är händelser taget direkt ur Cicci's liv.

26 oktober 2009

Keramik!

Egentligen skulle jag börjat på keramikkurs nu på Onsdag men eftersom jag har annat uppbokat (***) fick jag flytta det till nästa vecka istället. Men nu är jag så peppad till att komma igång! Först kändes det lite hastigt att börja denna veckan eftersom jag fick reda på det i fredags, men jag börjar vänja mig vid tanken... Hoppas bara att man inte får idétorka eller att man inte klarar av att skapa det man sett i tankarna. Har ju länge velat gå en sådan här kurs för jag kommer ihåg när man fick testa på att dreja i skolan då föll jag för det direkt. Mormors bror höll ju på med sånt och vi har ju en del konstnärligt i blodet, så nu ska jag frambringa dessa gener och skapa mina egna konstverk.

1 kommentar:

  1. oh d e så skoj, det gjorde vi med i skolan, både högstadie sen gymnasiet!!! love it!!! hoppas du trivs, ser fram emot dina verk sen!!! :-) kram

    SvaraRadera