I huvudet på Cicci

Följande inlägg är händelser taget direkt ur Cicci's liv.

22 december 2009

Dan före dan före dopparedan!

Jaha då närmar självaste julafton sig med stormsteg!
Har avklarat ischoklad, wienernougat och rocky road. Ska bara skära upp de två sistnämnda. Har tyvärr dock inte fått rätt på pyntet, tappat inspirationen totalt. Men jag har bestämt mig för att ta tag i det ordentligt idag. Men jag kommer inte dra fram allt som jag brukar ha. Vet inte om det är för att det är så bökigt att asa kartongerna från källarförrådet och hit och behöva packa upp och packa ner saker. Hade varit skönt om man hade haft en klädkammare med skåp och hyllor till att förvara sånt. Men tyvärr så är vår klädkammare fylld med annat!

Martin ska göra julgröten till julafton, den blev så god förra året så jag tänkte att han kunde göra en favorit i repris! Sen ska vi göra knäck också. Jag har planerat en liten juldekoration/bordsplacering till julbordet och så tänkte jag att jag skulle göra lite girlanger som man kan hänga upp för att få lite färg i taket.

Egentligen älskar jag jul och allt pyssel som kommer därtill. Men jag har knappt haft tid till det och så har jag inte känt mig på toppenhumör heller. Men sånt är livet man har upp- och nergångar hela tiden. Kanske det beror på att jag känner mig ganska ensam denna julen! :-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar