I huvudet på Cicci

Följande inlägg är händelser taget direkt ur Cicci's liv.

2 mars 2010

Dillemma

Mormor har länge velat börja samla en servis till mig. Och i julas nästan tvingade hon ut mig för att hitta något och som argument sa hon att hon vill att jag också ska ha ett minne efter henne (i form av en dyr present, hallå! minne är att minnas stunder tillsammans...). Syrran har då nästan en komplett servis som hon fått av mormor, men jag har inte hittat något som jag tycker om och därför har jag inte börjat samla än!

Men åter till i julas, jag kom då på att jag kunde börja samla på en glasservis, för då borde det ju vara enklare att hitta något man tycker om. Men nä då, antingen hittar man en serie som faller en i smaken men då fattas det delar i den som man vill ha (typ ölglas, snapsglas etc.) eller så hittar man en klassisk prålig serie som man inte alls skulle kunna tänka sig (mer än hos sin mormor eller på någon prålig bal) och då så klart har den alla delar som kan tänkas finnas i en glasservis, t.ex. glas till dessertvin (som man typ aldrig dricker ändå) och flera olika vinglas etc.

HJÄLP!
Vad tycker ni man behöver i en "komplett" glasservis?

här är två serier som jag fastnat för men som enligt mig inte är kompletta!

1 kommentar:

  1. Jag har en serie som heter Intermezzo med en blå droppe =)

    SvaraRadera