I huvudet på Cicci

Följande inlägg är händelser taget direkt ur Cicci's liv.

22 februari 2008

Rapportering....


Nu ska vi se...Fredag idag, så har jag inte bloggat sen i Tisdags. Jaja då ha jag lite mer att skriva om nu ju!

Onsdags jobbade jag till fem, men denna dag var inte som alla andra, fick nämligen ett litet nervsammanbrott på jobbet.

Alltid hela tiden ska alla andra påpeka saker och hålla stenhård koll på en, inte för att man gör något fel men de har inget bättre för sig. Varje gång de går förbi och de ser att man har en kund så väntar repliken: -Cicci du har kund!(fast snarare så här: cicci!! CICCI!!! Du har kund!)
Det ligger till som så här att jag står då ensam i kassan ska hålla koll efter kunder plus jobba ute på golvet, inget svårt alls och jag fixar det men ibland står man och är inne i sina tankar då tar det lite tid innan man reagerar ( dessutom brukar man höra när kunderna kommer). Men då råkar alltid någon från hemavdelningen gå förbi, för de har sitt närlager i vår hörna, och då kommer kommentaren.

Eller som på morgonmötet så snackade vi om att vi inte klarat målet på kassaaktiviteten (Å-Handkräm) och att vi skulle ha skylten uppe (= att vi måste fråga alla kunder om de vill köpa en utvald vara, om vi missar någon och de kommer på det innan avslutat köp så får de en sån vara. Kallas SSM!) så när de frågade om jag också hade den krämen i min kassa (för då skulle jag ha en skylt) så sa jag lite ironiskt: -Ooo NÄ, inte alls. Så menade Camilla på att jag inte skulle klaga för jag har ju inte så många kunder som de i sin kassa (sant) så sa jag, nä men och andra sidan så står du inte i kassan hela tiden!...blev irriterad och gick bort till min kassa.

Sen ovan på allt detta expierade jag en kund när jag såg att Anna lämnade över Dallas säsong 8 (som ännu inte haft release) till en man som lagt undan den. Varpå jag hastigt avslutar min kund och försöker avbryta Anna. Jag kallar på henne men hon bara dissar mig (jag vet att man inte får avbryta andra när de har kunder men detta var ju ett nödfall) sen när hon pratat klart med mannen så säger jag till Anna att den inte haft release än. Hennes reaktion: Va! har den inte! Det måste jag kolla upp på nätet i så fall. Hon gick iväg, jag fick andra kunder emellan sen ringde telefonen men jag hann inte svara efter avslutad kund. Anna kommer upp igen och kläcker ur sig med halvtaskig attityd:
-Funkar inte din telefon eller. Jag försökte ringa hit och både hem och skönhet har försökt ringa dig innan idag.
Jag, irriterad:
- Jo jag vet att det har ringt men jag svarar inte i telefon när jag har kunder.
Anna:
- Men man kan ju svara och säga var god dröj!
Jag, jävligt förbannad och upprörd nästan skriker av hysteri i affären:
- Nä man gör inte så det är jävligt ohyfsat, jag vägrar göra det. Jag hatar när folk snackar i mobilen när jag ska expiera, då ska inte jag göra samma sak. Då får folk fan ringa tillbaka igen, dom fattar väl att man har kund... Fan jag hatar detta, så jävla skönt att det är sista dagen jag jobbar idag. Sen gick jag jävligt bestämt ut på lagert och drämde igen dörren så skivorna trillade ner från väggen ute i affären, sen kom tårarna! Efter någon minut kom Anna ut och sa att så farligt var det väl inte, men jag menade på att jag är så jävla trött på allt och berättade de andra sakerna som bidrog till detta. Men det var ju tydligen inte bara mig de andra pikar... Anna bara sa att jag skulle ignorera dom och vara kall tillbaka och visst det brukar jag vara, jag kan snäsa av mig kommentarer för att avhysa dom men ibland rinner bägaren över. Sen slutade Anna för dagen och jag var tvungen att bemöta kunderna med röda ögon och rosa kinder. Ville näst intill ringa till chefen och säga att jag inte klarade av att jobba de sista två timmarna, men jag bet ihop och fortsatte jobba!
Bäst av allt var att jag fick sista ordet denna dag!
Camilla skulle gå hem, gick förbi mig och än en gång kom ett stick i sidan när hon sa:
-Har du sålt några handkrämer idag?
Och jag bara stålt:
-Ja, en eller två (i alla fall något, kostar 29:- st). Sen frågade jag hur det hade gått för henne om hon sålt någon diskborste (20:- st) och hon bara nä det har jag inte . Då var jag snabb:
- Amen Camilla då, det var ju inte bra!!
HAHAHA moth**Fu**ER!!!


Sen kom jag hem 17:30 och skulle städa resten av lägenheten för klockan 19 skulle jag ha Mary Kay homeparty. Hon som demonstrerade skulle komma halv men hon kom redan 18:15. Då stod jag inne på dasset och skurade! Men tur var att jag redan hade hunnit med det andra, tack vare att Martin tog disken. Så vi bev klara i tid! Sen hade jag, mamma, syrran och svärmor en jättetrevlig kväll! Blev 1400:- fattigare. Kan ni tänka er jag införskaffade min första moisturizer och foundation. Som tackgåva för att jag varit värdinna för kvällen, fick jag en Volym mascara!!! Lärde mig ett bra tips: pumpa aldrig när du ska fylla på mascara på borsten snurra den istälet, annars pumpar man ner bakterier och sen tror jag att de torkar fortare också! Bra va?!!
Sen efteråt så fikade vi och pratade lite, klockan blev nog 23:30 sen åkte de hem!

Igår var vi i Lund med svärmor hon skulle prata med neurologen efter att ha gjort en skiktröntgen, för hennes ständiga migrän och tinnitus. Men de kom fram till att det kom i från hennes käkar att det inte var något i hjärnan, så det var ju skönt!
Sen när vi kom tillbaka så gick jag in på Åhéns och skulle handla så träffade jag Sabina (hon har varit på Kanarieöarna i tre veckor) snackade lite med henne sen fick jag 6 timmars jobb idag! Så jag ska börja jobba nu klockan 14:00!

**Det var nog det hela!!**
Adios, Au Revoir, Arrivederci, Aufwiedersen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar