I huvudet på Cicci

Följande inlägg är händelser taget direkt ur Cicci's liv.

4 mars 2008

"Out of order"

Ja så känner jag mig för tillfället!! Blir mer och mer nedstämd för varje dag som går! Har ingen ork till någonting för tillfället. Usch vart ska mitt liv leda? Man går och drömmer om ett framtida hus och barn och allt som kommer därtill men frågan är hur man ska kunna nå dit. Särskillt när man inte har något jobb och absolut inget starkt självförtroende när det gäller att ge sig på utmaningar i karriärslivet. Kommer ihåg för några år sedan när jag var tillsammans med min förra kille, vi snackade jämt om framtid och hur jag skulle göra karriär i reklambranschen. Vi skulle nämligen ha allt dyrt och designat... Men tänka sig hur man kan förändras, jag värderar inte det lika högt längre. Nu vill jag ha ett jobb som gör att vi klarar oss att leva gärna lite över och som jag trivs med. Visst jag gilla absolut inredning. men det behöver inte vara svindyrt för att vara snyggt. Så nu känner jag att jag prioriterar familj och hälsa! Känner mig redan gammal som resonerar så men jag har konstaterat att folk i dag är så opersonliga och egoistiska. Det är bara pengar och utseende som räknas. Nä det är inget för mig!

Usch hoppas jag blir bättre i min axel, har haft ont i den periodvis under säkert ett halvår. Brukar komma mer när jag jobbar, vet så mycket som att jag gör någon konstig sträckning när jag ska ta påsar till kunderna. Var hos sjukgymnasten igår, hon sa att jag var överrörlig i mina leder och att jag antagligen arbetat med axeln i ytterläget av leden. Fick några övningar jag skulle göra för att bygga upp musklerna vid skuldran. Så nu ska jag tillbaka dit den 26/3 för att följa upp det hela. Hoppas det försvinner för ibland har jag så in i he**etes ont! Känns visserligen lite bättre efter mina övningar men man vet ju aldrig!

Får vi se om de ringer om jobb i morgon! Ska följa med syrran på föräldragruppen kl 18:30 eftersom Rickard är i Tyskland. Ska bli kul. Hon är rätt stor om magen nu, gulligt!

Läste färdigt min bok i går. "Mossvikenfruar" rätt bra faktiskt men slutet blev lite utflippat!
Får se om man ger sig på någon anna bok nu, mojjan har tjatat om Stieg Larssons böcker så det blir kanske den första där!

Nä nu ska jag träna lite engelska sen ska hon sussa!!
Adjööö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar