I huvudet på Cicci

Följande inlägg är händelser taget direkt ur Cicci's liv.

20 juli 2008

Gutten morgen!

Äntligen fått sova ut lite (fast det blir ju bara problem i morgon bitti när man ska upp 4:45)! Hade folk på kalas går, kaffe/kaka-bjudning bara ja och så lite godis så klart! Det var så skönt att få släppa in katterna i vardagsrummet igår, bruka vi göra när vi har gäster funkar ju inte att springa efter alla som glömmer stänga dörren.


Haha igår fick jag reda på av syrran att när killarna var ute på svensexa så träffade de Emil och Jens, det visste jag sedan innan, men vem som också var med var ju Emils nya fjälla och det jag inte visste var att det var Martin första stora kärlek...(och vi alla vet att sånna betyder rätt mycket om man jämför med de som kom efter) Hmm, tänkte jag och varför sa inte Martin det till mig??? Martin bara ja men det spelar väl ingen roll, det var ju länge sen och det betyder ju inget (MEN VARFÖR DÅ INTE SÄGA ATT HAN TRÄFFAT HENNE?!?) Jaja sa jag det känns ju kul att han undanhöll den informationen för mig när det var hans första seriösa fjälla hon som var liten, smal och blond... Bara motsatsen till vad jag är lång, tjock och brun, PRECIS SOM EN BAJSKORV!  :-(

Hittade en jättefin ljuslykta på sjöbo marknad i torsdags, kostade inte mer än 249:- tyckte det var ett kanonpris för att vara så pass stor. Tänkte ha den på golvet i vardagsrummet sen, så kan man ju flytta ut den när man sitter på altanen en härlig sommarkväll!

Idag ska Martin och jag åka ångloks tåg, kl 13:00 kör vi här i från så hinner vi köpa biljetter också. Hoppas bara att vädret håller i sig. Har laddat batterierna i filmkameran så jag kan dokumentera det... Fan måst sätta mig ner och redigera lite film sen ju... Fast det får bli efter att vi flyttat. 

Nä nu ska jag gå och väcka Martin! Hoppas ni också får en bra dag!

Tschüs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar