I huvudet på Cicci

Följande inlägg är händelser taget direkt ur Cicci's liv.

15 mars 2009

Vilken kalabalik!

God morgon förresten!

Jo igår så ringde jag och frågade vad mamma och pappa skulle hitta på. (Tänkte att de möjligtvis skulle köra till mormor eftersom de ändå var i Malmö) Så sa kära mor, -Nä inget speciellt, hur så hade ni lust att komma? efter lite snack till så sa vi att jag skulle fråga Martin vad han ville och höra av mig sen!

Fick klartecken från Martin så jag började spana på vad man kunde äta, för jag var sugen på att testa ett recept på blomkålssoppa och i det skulle där vara vitt vin men det hade inte vi något så jag ringde och frågade mamma om de hade något vitt. När de då kommit hem så fick jag reda på att de hade två flaskor. Bra tänkte jag och började planera mer för maten!

Martin och jag hann duscha sen stack vi och handlade lite saker för att ta med, körde sedan till Skurup och var där strax efter kl 18. Konstigt tänkte jag, bilen är borta, jaja pappa är kanske och handla något!... Jag knackar på dörren, och där var tänt i huset, inget svar. Precis då ringer mobilen. Jaja , tänkte jag, då sitter morsan på dass och ringer och säger att vi antingen får öppna själv eller vänta.
Men NÄ, så sa mamma: -E ni och handlar?
C. -Nä vi står utanför dörren, hörde du inte att jag knackade?
Ma. -Va utanför vilken dörr?
C. -ER dörr!
Ma. -Va, var då?
C. -I Skurup, ja om ni inte har flyttat...
C. -Var är ni?
Ma. -Vi står ju utanför er dörr... I YSATD
(...DoOHh!!!! Jag trodde hon skämta!...villket hon så klart trodde att jag också gjorde!)
C. -Men du sa ju "om vi hade lust att komma" och så tänkte jag att eftersom du jobbat så kunde det vara skönt för dig att vara hemma. Sen kom jag bara på lite matidéer. Vi sa ju aldrig något om att ni skulle köra till oss!
ASFLABB! Fy fajjen vad jag skrattade, helt otroligt. Jag har bara väntat på att detta skulle hända!

Vi tänkte att vi skulle åka och handla och börja på maten i väntan på dom, så det inte blev för sent, så sa vi att nu kommer dom hem och ser att vår bil är borta och tror att vi har kört tillbaka till Ystad. Men precis då ringer mamma och säger, stanna ni nu i Skurup så ni inte ligger och kör tillbaka till Ystad!

Senare fick jag reda på att när de kommit upp till vår dörr så hade pappa sagt att det såg mörkt ut och att vi nog inte var hemma. Sen när jag hade sagt att jag stod vid deras dörr så hade smarta mamma tittat om vi stod nedanför trappan hos oss! Hahaha, hon e för go! Jaja, middagen blev bra och alla blev belåtna! Trots allt så vann ju en bra låt Melodifestivalen! (bättre än SNÄLLA, SNÄLLA...)

Hade ni också en rolig lördag??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar