I huvudet på Cicci

Följande inlägg är händelser taget direkt ur Cicci's liv.

9 oktober 2009

Fredag idag!

Då var det äntligen fredag!
Ska iväg och titta på kläder hos UNO's, sen ikväll ska jag träffa Sabina så ska vi gå ut och ta något gott att dricka på soft och sen bär det av till bar´a bar (vilkeet jag är minst taggad till, men vad gör man inte för lite sällskap!).

I morgon blir det kalas för min svåger sen brukar söndagar bara flyga förbi i väntan på jobbet (särskilt om det är dåligt väder!).

I går
beställde jag ett fint pocketfodral för att skydda böckerna lite bättre än vad min skrynkliga Åhléns påse gör! Priset på den var väl överkomligt men det kostade nästan lika mycket att få den hemskickad, suck men vad gör man när det slutat sälja såna på Åhléns. Letade ivrigt på nätet efter potentiella fodral och det var nästan deet enda jag hittade i det plastmaterial jag var ute efter...Twilight saga. Jag har slukats upp av mina twilight böcker och jag är mitt inne i den andra boken för tillfället. Har aldrig varit med om bättre böcker! Jag bara längtar till den fjärde boken kommer på pocket, måste ju ha alla i samma format och jag gillar verkligen pocket, trots att de är ömtåligare (därav fodralet!) så gillar jag att man bara behöver anpassa bokhyllans höjd efter ett mått! Sen är det mycket mer praktiskt att ta med sig i väskan och lättare att hålla, annars kan man lätt bli så trött i armen om det är en tung bok!

Fick reda på att i pocketversionen av första boken inte innehåller Edwards version på första kapitlet. Konstaterade också att det kapitlet är det första kapitlet i den femte boken, som Stephenie Meyer lagt på hyllan då någon läckt ut hennes material (onödigt), "Midnight sun" heter den boken och ska skildra Edwards version på första boken, alltså sett ur hans ögon!
Tänk bara mer av det där ljuvliga romantiska, bara hoppas att Stephenie inte tappar lusten för att slutföra den!

Snart har i alla fall "New moon" biopremiär! Kan knappt vänta men som tur är så hinner jag i alla fall läsa ut boken innan, annars hade det blivit lite fel och se filmen mitt i boken! Hihi...Bara läääängtar! (Läste förresten på MTV's hemsida att Eclipse ska komma på bio den 30 juni 2010, sen om det är världspremiär eller ej vet jag inte inte heller om det stämmer men någon hade läckt ut datumet!)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar