I huvudet på Cicci

Följande inlägg är händelser taget direkt ur Cicci's liv.

16 juni 2009

Till minne av "Tuffe" *1980-03-28 ✝2009-06-12

Andreas Tufvesson
2009-06-12
Kan inte fatta varför du gjorde det. Finns inga ursäkter, hur fan ska jag kunna gå tillbaka och sitta på det där kontorsrummet som vi delade. Hade så jäkla mycket skoj, nu ångrar jag alla gånger vi småbråkade över bagateller, eller när vi var oense om vilken musik vi skulle spela. Du fattar inte vilka spår du satte i folk med din glädje och lättsinniga roliga sätt. Alla dina dumma kommentarer som blev så jäkla roliga. Jag fick äran att lära känna dig, visserligen bara lite mer än ett halvår men det räckte. Vad var det som fick dig att ta detta hemska beslut? Allt verkade ju som vanligt i fredags. Nu i efterhand är jag bara så förbannad för att jag inte fick sagt hejdå till dig, när jag kom tillbaka från lunchen så hade du redan gått för helgen! Vem ska jag nu kunna bolla mina idéer mot,, vem ska hjälpa mig är jag kört fast, nu har jag ingen att dela mitt intresse med på jobbet. Som när vi kollade in moderskeppet, eller när vi bråkade mot Lotta L. Vad snurrades i dina tankar egentligen? Kommer ihåg att du berättade att när du var deprimerad efter koman så lyssnade du på aggressiv musik, fick ju höra någon sådan låt i veckan men inget som jag reagerade mot. Visst när jag tänker efter så var du jäkligt bitter för två veckor sedan, men det här är inget du har planerat, jag känner det på mig. Fick höra att du skulle ut med vännerna i lördags och det var då de började sakna dig, när du inte dök upp. Du hade varit på systemet och handlat men flaskorna stod kvar, du hade planer på att resa till USA med familjen i höst. Ni hade precis bokat in det och så gör du såhär. Du sa till mig i fredags att vi skulle planera för arbetet inför mässan så att det inte krockade med din semester och att jag skulle stå med det själv i slutet, vad hände med det? Du skickade ut ett mail till alla och berättade om din nya funktion på hemsidan... och skrev trevlig helg! Då gör man inte som du, om man önskar någon en trevlig helg så kommer man tillbaka och säger hej på måndagen. Tyckte det var konstigt att jag inte fick något dumt sms av dig då jag inte dök upp igår, något som inte stämde. Men jag hade aldrig i mitt liv kunnat föreställa mig att det var ett sånt besked som väntade mig. Martin kom hem strax innan lunch, trodde han skulle äta bara. Så sätter han sig ner och säger att han har ett tråkigt besked, -Tufvesson har valt att lämna oss, sa han. Jag blev irriterad av tanken att du hade sagt upp dig och lämnat mig i sticket, så jag kläckte ur mig; -VA, men så kan han ju inte göra! Så svarade Martin att jag nog inte förstod, -Tufvesson har lämnat oss, han har tagit livet av sig.... Nu efter att chocken har släppt så ska man bara förstå vad det innebär, men det går inte. Det finns bara inte. När jag vaknade i morse så hoppades jag att det bara varit en dröm, men när jag kände min onda nacke, svullna ögon så fattade jag att det var verklighet. Klarar inte av att gå in på rummet på jobb och sitta där för att minnas, jag måste komma över det värsta först. Fan vad jag lider med din familj, de kan inte ha det lätt just nu. och din syster som ska tvingas in i den där lägenheten där du låg. En sak ska jag göra, jag ska söka upp ett medium och ta reda på varför och lova mig att ge svar utan att jag ska böna och be!

5 kommentarer:

  1. men herregud... e de verkligen sant. maasssor med kramar från mig...

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Jag är chockad och ledsen. Jag känner inte någon av er personligen men vill ändå skicka ett meddelande. Förstår att det känns tungt för dig. Man får ofta en speciell kontakt om man jobbar så nära varandra.
    Jag misstänker att det är jag som är Lotta L, men hoppas innerligt att ni inte uppfattade mig som otrevlig - själv tyckte jag att det var kul att träffa er.
    Jag träffade inte Andreas många gånger, men upplevde honom som en speciell, rolig och intressant person. Det känns futtigt att säga att han borde finnas kvar, men så enkelt är det.
    Hoppas att du snart känner dig bättre även om det förstås är svårt.
    Lotta L

    SvaraRadera
  3. Usch fy vad hemskt och tragiskt :( Min mobil har gått sönder och har fått en lånetelefon nu, vilket innebär att jag inte har någons nummer kvar :-S Du får gärna skicka ditt igen, jag har samma nr! Jobbar du i veckan? Vi kanske kan ses någon dag? Många kramar Rebecka

    SvaraRadera
  4. Vad vill du säja Lotta L ???? Kom med en saklig kommentar ! Du känner inte Andi personligen men har likväl åsikter, dessutom typ med tyngd! Och tydligen träffat denna man som valt detta tunga öde! !
    Dags att språka ut ! Öppna dej ! Lotta du är för mej lika med anonym, jag oxo i nuläget! Kom igen nu!
    Om du öppnar dej så gör jag det, men du först!
    a

    SvaraRadera